2018. február 24., szombat

Házi cipó

Tegnap fokhagymakrémlevest szerettem volna főzni. És hát miben lenne a legjobb tálalni? Hát cipóban. Szóval sütöttem hozzá házi cipót. Minden képzeletemet felülmúlta, isteni lett! Íme a recept 2 db-hoz:
A tejet langyosítottam, majd hozzákevertem a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Meleg helyen felfuttattam.
A lisztet átszitáltam, majd hozzákevertem a sót, az élesztős tejet, és a vizet apránként. Nem feltétlen kell beleönteni az összeset!
Alaposan összedolgoztam a hozzávalókat és egy szép, rugalmas tésztát dagasztottam belőle.
Letakarva meleg helyen 1 óra alatt a duplájára kelesztettem.
A megkelt tésztát átgyúrtam, majd két részre osztottam. A két tésztadarabból két bucit formáztam, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. További 20 percig kelesztettem a tésztát.
Mielőtt a sütőbe tettem volna a tepsit, bevagdostam a tészta tetejét és hideg vízzel megkentem a bucik oldalát. (Állítólag ettől lesz jó ropogós a héja. Mindegy, mitől, a lényeg, hogy bejött :) )
200°C-on előmelegített sütőben 25 percig sütöttem őket.

A kis cipók kenyér helyett is szuperek, de ahogy már fent írtam, én "tányérnak" használtam őket. Miután kihűltek, levágtam a "kalapjukat" és kiszedtem a cipók belsejét (fel lehet használni fasírozotthoz) Érdemes kicsit vastagabbra hagyni a tésztát a cipó alján, nehogy a levestől átázzon és kilukadjon.
A fokhagymakrémleves receptjét ITT találjátok.

Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése