2014. május 22., csütörtök

Gombás borsós ragu

Ma egy csirkés ragut készítettem cukorborsóval és gombával. Csirkemell helyett kivételesen nyesedék húst használtam... meg is gyűlt vele a bajom rendesen. Íme a finom recept:
Hozzávalók:
- 2 fej vöröshagyma
- 3 tk. pirospaprika
- 2 gerezd fokhagyma
- 40 dkg csirke (én nyesedéket vettem)
- 1 db paprika és paradicsom
- só és bors
- 1 nagy tejföl 3/4-e
- 20 dkg gomba
- 10 dkg cukorborsó
- 1 ek. liszt

Először  húst készítettem elő. 60 dkg-ot vettem, de ebből pechemre 20 dkg zsír és csont darabkák voltak, szóval azzal elbíbelődtem egy darabig. A nagyobb darab húsokat felkockáztam. 1 fej hagymát felkockáztam és olajon megsütöttem. Mikor már elkészült lehúztam kicsit a tűzről, hogy hűljön egy kicsit. Utána hozzáadtam a 3 tk pirospaprikát. Visszatettem a tűzre, locsoltam rá 2 ek. vizet és fokhagyma nyomóval rányomtam a két gerezdet. Mikor már kicsit rotyogni kezdett hozzátettem a csirkét is és jól összekevertem. A paradicsomot meghámoztam és felkockáztam a paprikával együtt. Ha kicsit forró vízbe tesszük a paradicsomot könnyebben lejön a héja. Ezeket is hozzákevertem a raguhoz. Sóval és borssal ízesítettem. Lassú tűzre kapcsoltam, míg előkészítettem a gombát.
Egy másik serpenyőben újra megsütöttem egy felkockázott hagymát. A gombafejeket megmostam és nagyobb darabokra vágtam. Ezt a mirelit cukorborsóval együtt ráöntöttem a hagymára. Azért csak 10 dkg szerepel a receptben, mert nekem csak ennyim volt itthon. Nyugodtan lehet többet is beletenni, el nem fogja rontani. Jól megszórtam friss petrezselyemmel, mivel az előző napi vadas miatt a fehérrépáról megmaradt. Sóval és borssal ízesítettem. Alaposan összefőztem.
Ezt követően a gombás-borsós serpenyő tartalmát ráöntöttem a csirkére és jól összekevertem. 15 percig pároltam fedő alatt. Mikor már teljesen megpuhult a hús és a gomba kevertem hozzá 1 ek. lisztet. A tejfölt egy kis vízzel felhígítottam és a 3/4-ét ráöntöttem a ragura. Miután összekevertem összeforraltam, és miután már jól rotyogott, jónak nyilvánítottam.
Köretnek tésztát főztem.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése